Eljött a nyár, a hajó pedig 99 százalékos állapotban van. Rövidebbre vettük a habot és elkészült az átszabott ponyva, immáron a hab rögzítésére alkalmas tépőzáras alsórésszel (a szabóm valami trambulinháló-szerű anyagra beszélt rá, fehér színben - baró, remélhetőleg bírja majd a terhelést is). Kész van a svertkasztni betét, a svert, a kormánykonzol és a kormány, már csak apró finomítások vannak hátra, mielőtt élesben is kipróbálnánk a hajót. Például az első hidat rögzítő gurtni alá faragtam egy alátétet, mert megfeszítve láthatóan meghúzta a polietilén test oldalát. Valamint az úszópróba során kiderült, hogy ponyva alsó részét kábé egy-másfél centivel "szűkebbre" kell venni, mert a hab egy kicsit lötyög benne, és a biztonsági kötözőfüleket is távolabbra kell varrni egymástól...
Merthogy a hétvégén (2012.06.16-17) ugyan elég kevés idő volt a projektre (elkezdődött a nyári szünet, és a fő csapásirány a Balatonra való leköltözés volt), de azért egyszer vízre tettük a hajót. Még vitorla nélkül ugyan, de habbal, ponyvával, svertkasztnival, árbóccal. A gyerekek pedig addig könyörögtek, hogy kipróbálhassák, amíg azt nem mondtam, hogy jó, de csak óvatosan. Ígyhát a két srác ráült a kiülőpadokra, a két ellentétes oldalon, egymással szemben, és kipróbálták, hogy tudnak egyensúlyozni vele. Az biztos, hogy pedagógiai szempontból kitünő az eszköz, ugyanis két hétévest olyan helyzetbe lehet vele hozni, ahol együtt kell működniük a siker érdekében :)))
Sajnálatos módon az éles teszt miszerint sailing időpontja tolódik, ugyanis június utolsó hetére bekerült a naptárba egy egyhetes horvátországi családi nyaralás. Tehát sem a következő, sem az azt követő hétvégén nem tudok a hajóval foglalkozni, mert az egyik hétvégén indulunk, a másik hétvégén érkezünk. (Igaz, így legalább addig lesz ideje a szabónak "besvejfolni" a ponyvát.) A hajó kipróbálása tehát júliusra marad...