Bár a két műanyagos ember kínos alapossággal halad előre, de héten azért komoly előrelépések történtek a HUN 2 rajtszámú jSkiff irányába.
A test elkészítésére kiszemelt szakember (miszerint Fachman) október végén visszatért jól megérdemelt őszi vakációjáról, és újabb személyes konzultáció után elkészítettem és mélben elküldtem neki a véglegesnek tekinthető specifikációt. Tegnap pedig itt Budapesten találkoztunk az előleg átadása/átvétele céljából. (Ez az előleg egyébként megegyezik az személyes konzultáció során rögtönzött előzetes becslése szerinti teljes összeggel, ami egy igen kedvező ár lenne - remélhetőleg menet közben az összeg nem fog változni.) Állítása szerint a test magjának szánt hab már a spájzban van, de mivel abban állapodtunk meg, hogy a befejezés nem sürgős, a többi melója mellett/közben foglalkozik a kérdéssel és előreláthatólag az év végére készül el a hajótest. Előfordulhat persze, hogy jövő január eleje-közepe lesz a a dologból, dehát végülis ez sem probléma, mert sem decemberben sem januárban nem tudjuk kipróbálni a hajót...
Eközben Törökbálinton... A kompozitos ember (a továbbiakban nevezzük az egyszerűség kedvéért Robinak), akire a kiülőpadok elkészítése hárult - bár látszólag a kollégájához hasonló tempóban haladt előre - ma este 8 órakor bemutatta a kiülőpad 0.9-es verzióját. Igaz, hogy az eredetileg tervezett költségvetést vagy 40 százalékkal sikerült túllépni, viszont az eredmény meggyőző. A pad tömege 5 kiló alatt van (ezt Robi a helyszínen csak egy személymérleggel tudta demonstrálni, de mindenképpen el fogok végezni egy pontos mérést - mondjuk kölcsönkérem a Lajostól a csecsemőmérlegüket), ugyanakkor érezhetően masszívabb, mint a rétegelt lemezből ácsolt változat. A teherbírását ki is próbáltuk: ketten ültünk rá úgy, hogy a pad a két végén (a nyáron alkalmazott megoldással) gurtnival volt alulról felerősítve egy-egy 60-as alumínium csőre: én a magam szerény 100+ kilójával, meg még egy fő, akinek testsúlya saját bevallása szerint 78 kiló. Robi is rá akart ülni, de nem fért el, bár ő biztos volt benne, hogy a pad hármunkat is elbírná...
Természetesen egy fontos lépés még hiányzik: a kiülőpadokon ki kell alakítani a felfüggesztés rögzítési pontjait - ez egyrészt növelni fogja a tömeget, másrészt növelni fogja a költségeket. Harmadrészt pedig én csak remélni tudom, hogy a rögzítési pontokat jelentő dűbeleket sikerül úgy "belegyógyítani" a padba, hogy a rögzítési pontok környékén maga a pad anyaga elbírja a terhelést (Robi szerint ez sima ügy). A soron következő feladat tehát: a fémekkel foglalkozó szakemberek felkeresése a veretek (bilincsek illetve sínek) elkészítés ügyében...