A hajó összes fő komponense kész, viszont rengeteg apró dolgot kell még megcsinálni az első vízretétel előtt. Lássuk mik is ezek:
- Perselyezett furatok a hidakra, a rögzítő csavarok számára
Ez a téma elvileg egyenesben van, a hidakat elvittem az aluminiumemberhez, aki a héten vagy legkésőbb a jövő hétre elkészül a perselyezéssel, remélhetőleg megfelelő precizitással. A felokosított hidak talprészére vissza kell majd ragasztani a gumiborítást, és nagyon a levegőben lóg a perselyeknek a helyszínen, körömreszelővel történő "utánigazítása" is - amikor majd az első próbálkozásnál kiderül, hogy a rögzítési pontok nem passzolnak... - Uszony (miszerint svert)
A Lajos által tavaly készített svert ugyebár nem használható, hiszen az új hajótest svertkasztnija 30 cm hosszú és "hátra van nyilazva". Lajos már megkapta a rajzot az új formáról, elvileg 2 héten belül elkészül a cucc... - Adapter a talpcsiga rögzítéséhez
A tervezéskor sajnos elkövettünk egy hibát: még a hajótest legyártása előtt kellett volna alaposan végiggondolni a talpcsiga rögzítésének módját. A cél ugyebár az, hogy egyrészt a talpcsiga könnyen le- és felszerelhető legyen, másrészt ha a talpcsigát lecseréljük egy másikra (aminek nem ugyanott vannak a rögzítési pontjai), akkor ne kelljen szétfúrkálni a hajótestet. Egy egészen kicsi gondolkodással rájöhettünk volna arra, hogy ehhez egy "adapterre" van szükség - ebben az adapterben lesznek a talpcsiga rögzítésre szolgáló dűbelek, és maga az adapter lesz fixen a hajótesthez rögzítve. Az adaptert ugyanakkor jó lett volna még a hajótest elkészítése előtt legyártani, és odaadni a Mesternek, hogy magának az adapternek a rögzítése is dűbelekkel legyen megoldva. Ehelyett az lesz, hogy a testbe applikált patniba belecsavarozva fogjuk rögzíteni az adaptert. Az adapter egyébként készül, a veretezőember készíti, danamidból... - Kormányveret felcsavarozása
Ehhez nagy levegőt kell venni, merugyebár a Mester csak 2 cm vastag patnit rakott a kormánykonzolba, ráadásul a függőleges középvonal meghatározása sem lesz egyszerű. És ha felkerülnek a veretek, akkor jön majd a már meglevő (a tavalyi kísérleteknél használt) kormány rúdjának meghajtogatása... - Sólyakocsi
Ez egy elég komplex feladat. Az alapkoncepció megvan, a főbb elemek készülnek, ezek birtokában lehet ugyan majd a nappaliban kísérletezgetni, de a végső formát a tetthelyen kell kialakítani, a hajótest többszöri "rápróbálásával". A szükséges komponensek: több méternyi PVC cső, PVC idomok, plusz PVC-ragasztó...
Ha mindezekkel végeztünk, akkor mondhatjuk azt, hogy a hajót ki lehet próbálni - reméljük két hónap elég lesz minderre. A lista valójában nem tartalmaz minden feladatot - az eddigiekben egyetlen szó sem esett a kiülő-gurtnik témájáról. Tavaly kiülő-gurtni nélkül vitorláztunk, mert nem volt hova rögzíteni a gurtnit. Az új hajótesten viszont megvannak a kiülő-gurtnik rögzítési pontjai (patnik a hajótestben), tehát semmi nem akadályozhat meg bennünket abban, hogy egy "teljesen felszerelt" hajót építsünk :)
És nem feledkezhetünk meg a kiülőpadokat rögzítő bilincsek kérdéséről sem: jó lenne valami olyan kialakítást megálmodni, ami a jelenleginél lényegesen felhasználóbarátabb...