HTML

jSkiff

Ami még nem volt...

Címkék

A vízretétel

2013.07.09. 21:01

2013. június 23.-án vasárnap délelőtt végre sor került a próbaútra. Ez lassan hagyományos nyári programmá válik: az aktuális évi jSkiff modell kipróbálása a Zamárdi előtti vízfelületen, szigetelőszalaggal rögzített kormányhosszabbítóval...

Közben volt egy hétvége (június 15-16), amiről nem született poszt, ennek oka pedig az, hogy ebben a két napban a fő feladat három apró gyermek nyári szünet céljából a Balatonra történő leszállítása, majd a tetthelyen való kézbentartása volt. Eközben azért elvégeztük a veretek (a talpcsiga-adapter és a kormányveretek) felszerelését, és megállapítottuk, hogy a még Budapesten meghajtogatott kormányrúd nem jó - a 22 centis emelkedés kevésnek bizonyult. Úgyhogy a következő héten az volt a legfontosabb, hogy ezt a problémát megoldjuk, így nem maradt elegendő szellemi kapacitás az események rögzítésére :)))

Aztán jött a következő hétvége, június 22-23, amikor végre valahára vízre került a hajó. A próbaút sikeres volt, viszont elég rövidre sikerült, részben az északkeleti szél szokásos, déltájban bekövetkező leállása miatt. A hajó nagyjában-egészében ugyanúgy viselkedett, mint a tavalyi verzió - kicsit furcsa is volt "ezt már ismerem" érzéssel vezetni egy gyakorlatilag nem is létező hajótípust :) Az eredmény majdnem teljes siker: az új test 90 centis szélességének köszönhetően a hajó nem borul még felhúzott vitorlával sem, a kb. 400 literes köbtartalom anélkül visz el egy finnes-méretű júzert, hogy víz alá kerülne a fara, az irányítás pedig simán megy a már ismert (tavaly kitapasztalt) trükkökkel. Egyetlen problémára derült fény: a test felszíne nagyon csúszós, még tornacipővel is. Ez persze benne volt a pakliban - viszont így a hajó készültségi foka csak 98 százalékosnak tekinthető. Délután aztán nem is erőltettünk egy újabb kört...

Ezután 2 hétre átköltöztünk Földvárra, katamarán- illetve Cadet-vitorlázás, valamint az Optimist EB megtekintése céljából. Ezekben a napokban került sor a szintén hagyományosnak mondható, a helyi erők igénybevételével történő kormányhosszabbító-felszegecselésre, továbbá arra, hogy beszerezzük a hajótestre kerülő EVA-borítást (miszerint footpad). Két lehetőség kínálkozott ugyanis: vagy utólagos érdesítés Fűzfőn, vagy EVA borítás felragasztása. Megtekintve a Mester által érdesített felületet, úgy döntöttem, legyen inkább EVA. Már a tavalyi kisérleteknél használt polietilén test gyári érdesítése (többévi használat után) is elég volt ahhoz, hogy lehúzza az ember térdéről a bőrt, a fűzfői custom made verzió (újonnan) még ennél is durvábbnak tűnt. Úgyhogy most ott figyel Zamárdiban az ágy alatt 2 négyzetméter világosszürke EVA anyag, amit sk. fogunk felragasztani az elkövetkező hétvégén. Ezzel pedig remélhetőleg lezárhatjuk a síkosság témáját, és a hajó készültségi foka eléri a 99 százalékot (merugyebár ott van még a gurtni-kérdés, aminél elsősorban a megfelelő veretek beszerzése tűnik problémásnak) - és akkor már a kiskorú berepülő pilóták is hozzájuthatnak a hajóhoz :)))

komment

süti beállítások módosítása